Universal Studios Japan

Tenhle článek je psán s láskou pro všechny dospělé, kteří v sobě pořád mají kousek dítěte a nikdy se ho nevzdají. Pokud takoví nejste, nemáte rádi bláznění a kýčovité věci, raději ani nepokračujte ve čtení, pravděpodobně vás totiž nic z následujícího nezaujme. Jak už víte z předešlých článků, poslední týden v listopadu jsme s Danem vyrazili do regionu Kansai. Náš výlet byl hlavně o poznávání tradičního a starého Japonska, jeden den jsme ale udělali výjimku a vydali se za poznáváním bláznivého a moderního. Vydali jsme se do Universal Studios Japan v Ósace!

USJ je jeden ze čtyř zábavních parků, který je kopií Universal filmových studií ve Spojených státech. V areálu parku najdete kulisy filmů z dílny Universal Studios i dalších společností a každý film má svoji vlastní atrakci - šílenou horskou dráhu, 3D kino, kde zažijete scénu z daného filmu, nebo třeba vlastní kouzelnou vesničku. A to byl taky hlavní důvod, proč jsem chtěla USJ navštívit - kvůli Kouzelnému světu Harryho Pottera!

Ale pěkně popořádku. Do parku se snadno dostanete vlakem z Ósaky, nám zabrala cesta méně než 15 minut. USJ mají svoji vlastní zastávku, takže v momentě kdy vystoupíte z vagónu, uvidíte všechny plakáty a uslyšíte hudbu z reproduktorů, zmocní se vás bláznivý pocit a nadšení začne nekontrolovatelně stoupat. A stoupá celou cestu k hlavnímu vchodu. Před bránou stojí další reproduktory, ze kterých se line filmová hudba, takže v té chvíli už se opravdu nemůžete dočkat. Nám zrovna hráli hudbu z Harryho Pottera, což bylo pro mě to nejlepší možné uvítání. Celodenní vstupné do parku stojí 7 400 jenů, což je v přepočtu zhruba 1850 Kč, a v ceně jsou zahrnuty vstupy na všechny dráhy a atrakce, které v parku najdete. Není to levná sranda, ale já nelituju ani jediného jenu, který jsem v USJ utratila. Je to zážitek jednou za X let, dost možná jednou za život a takový park nemám zrovna za rohem, takže je to pro nás Prajzáky prostě něco nového a neobyčejného.

Protože jsme USJ navštívili na podzim, trošku jsem se bála, že nám nevyjde počasí, ale bylo to právě naopak. Celý den bylo krásně, jen odpoledne se zatáhlo, ale hlavně - nebyly tam takové davy lidí jako přes hlavní sezónu, takže jsme nemuseli stát hodinové fronty na vstupenky. (Což neplatilo o jednotlivých jízdách.) Do parku jsme dorazili asi po jedenácté hodině dopoledne a v momentě, kdy jsme prošli turniketem, jsem stočila naši cestu rovnou ke Kouzelnému světu Harryho Pottera. Moje radost a nadšení z toho, že strávím den v Prasinkách a Bradavicích pochopí jen stejní blázni. K Prasinkám vede cesta Zapovězeným lesem, ve kterém se potuluje létající auto Wesleyovic rodiny, a hned na začátku vesnice čeká na začátek školního roku Bradavický expres. Vesnička před hradem je takovou kombinací Prasinek a Příčné ulice, takže si můžete třeba zajít koupit hůlku k Olivanderovi nebo si dát máslový ležák U Tří košťat. Před návštěvou Bradavic se ještě můžete zastavit u Hagrida a pak už spěcháte na prohlídku hradu. První možností je jít po svých a vynechat jízdu uvnitř hradu. Projdete skleníky s kouzelnými rostlinami pod hradem, pracovnu Albuse Brumbála, chodbu s mluvícími obrazy, učebnu Obrany proti černé magii a spoustu dalšího. Vaše cesta chytře marketingově končí v obchodu se suvenýry.

Druhou možností je vystát si frontu na jízdu uvnitř hradu. Čekací doba během dne je šílená, ve frontě si můžete postát klidně i dvě, tři hodiny. To se nám rozhodně nechtělo, takže jsme obešli všechny obchody, podívali se na kouzelnická představení a zastavili se na oběd a máslový ležák U Tří košťat. A jak máslový ležák vlastně chutná? Můžete si dát studenou nebo teplou variantu, my vyzkoušeli obě a musím říct, že horký ležák je rozhodně lepší! Je dost sladký, ale stejně to byla dobrota. Na jízdu uvnitř hradu jsme se vrátili až večer, kdy cedule hlásila čekací dobu 40 minut (namísto 180, které tam byly ráno), ale ani tak údaj nebyl pravdivý, protože jsme bez většího čekání prostě jen prošli celou cestičkou okolo hradu, dali si věci do skříňky a už nás usmívající se zaměstnanci usazovali do sedadel a podávali nám 3D brýle. Nemám moc zkušeností s 3D efekty, ale ty, které byly součástí jízdy, byly prostě perfektní. Celou dobu jsme se v podstatě posouvali vždycky jen o kousek, ale díky videu promítaném na obrazovkách před námi, pohybujícím se kulisám okolo nás a sedačce, která se hýbala všemi směry, nám to připadalo, že skutečně lítáme okolo Bradavic, prcháme před mozkomorem nebo obřími pavouky a chytáme Zlatonku. Musím se přiznat, že moje oči rozhodně nebyly otevřené celou dobu.

Během dne jsme se postupně ocitli ve filmech Čelisti, Zpátky do budoucnosti, Spiderman, Terminátor 2 a Jurský park. Kromě jízd vás ale čekají ještě jiné zážitky. V hlavní části parku se konají průvody se zpěváky a tanečníky a večer se všichni sejdou na hlavním náměstí, aby shlédli muzikálovou show. Na konci listopadu už dávali vánoční představení, o kterém leták sliboval, že bude nezapomenutelné. Samozřejmě jsem ho musela vidět, takže jsme se s Danem usadili na chodníku v domnění, že všechno vypukne do půl hodiny. Bohužel když nám jedna ze zaměstnankyň parku říkala čas začátku, buď se spletla, nebo my jsme špatně rozuměli, každopáně jsme místo 30 minut, čekali hodinu a půl. Rozhodně jsme se nenudili, protože Dan trhal jeden rekord za druhým v nespokojeném brblání. Představení ale nezklamalo. Slavnostní rozsvícení obřího vánočního stromu a ohňostroj byla perfektní třešnička na dortu celého dne.

Domů jsme odcházeli asi 15 minut před zavíračkou, v parku jsme strávili celý den, ale vůbec nám to nepřišlo. Moje dětské i dospělé já poskakovalo radostí. Někdo může říct, že USJ je továrna na peníze. Já říkám, že je to továrna na zážitky a vzpomínky. Je to šílené a bláznivé, ale i takové je Japonsko. A nikomu to nepřijde divné!

Sayonara!

P.S. - Jak vypadá takový průvod v USJ, můžete zjistit tady.

P.P.S. - Už zítra se můžete těšit na malé video z naší návštěvy Kouzelného světa Harryho Pottera! Fotky by mi totiž jako vzpomínky nestačily.